بسم الله
اینکه هیچ جایی نیست که آدم توش روزمره نویسی کنه خیلی سختهها!
خیلی حرفها هست اما کسی خواننده آنها نیست!
مردم غزه را خدا کمک کند. امروز داشتم فکر میکردم وارد شدن ما به جنگ غزه و عملیات طوفان الاقصی تبعات جنگ را گستردهتر میکند اما چکار کنیم؟ نمیشه که دست روی دست گذاشت. دشمنی که وحشی است را با نشست بین المللی که نمیشه سرجایش نشاند. ساز و کار سازمان ملل اصلا بیفایده و چرت هست. توانایی ورود به جنگ غزه را هم ندارد حتی!
یک چالش جدی هست.
مثلا یک مدرسه ناظم دارد. یک اداره حراست دارد. یک کشور نیروی امنیتی دارد. قوه قضائیه دارد. اعمال زور برای عقب نگه داشتن آدمهای ظالم لازم است. جامعه بشری به این قدرت احتیاج دارد. اما سازمان ملل عملا هیچ کاره است. باید نیروهای حافظ صلح جهانی وارد جنگ با اسرائیل بشوند و این گرگ خونخوار را جمع کنند.
به نظرم رو به رو شدن با این چالش جدی یعنی اسرائیل قطعا ظهور را جلو خواهد انداخت. چون بالاخره یک بازوی قدرتی برای کنترل جامعه بشری لازم هست که زیر بار زور هیچ کجا نرود و فقط از مظلوم دفاع کند. این را هم پشت سر بگذاریم دیگر ظهور در چند قدمی است
بسم الله
داشتیم با دوستان درباره مسالهای توی سالن مدرسه صحبت میکردیم که ناگهان صدای افتادن چیزی سکوت سالن را به هم ریخت.
برگشتم پشت سرم را نگاه کردم. بچهی یکی از خواهرها بود. وقت شیطنت و بازیگوشی پایهی پردهی ویدئو پروژکتور را خم کرده بود و پرده افتاده بود روی زمین.
خیلی خیلی ترسیده بود.
تا نگاهش به من افتاد بغض کرد و گفت:” خاله ببخشید!”
ترس را که توی چشمهاش دیدم گفتم الانه است که قلبش بایستد. تعلل نکردم. دویدم و بدون توجه به چادرم که تو دست و پام گیر می کرد خودم را بهش رساندم و سرش را توی بغلم گرفتم و گفتم:” اشکال نداره عزیزم. همیشه این اتفاق میافته. منم هر بار خواستم بگذارمش بالا افتاده!”
دیدم تو بغلم که هست از جاش تکون نمیخوره اما قلبش تند میزنه. از نفس نفس زدنش معلوم بود که خیلی ترسیده.
همین طوری که به خودم چسبانده بودمش تا روی کسی را تماشا نکند و بترسد بردمش تا دفتر استراحتگاه اساتید و یک لیوان آب برایش گرفتم دادم خورد.
کمی که آرام شد ازش پرسیدم:” مامانت کجاست؟” با صدایی که هنوز کمی میلرزید گفت:” پایین کلاس داره!”
گفتم:” خبر داره شما اینجا هستی؟ بهش گفتی میایی بالا؟” گفت :” آره خاله.”
گفتم:” پس بیا پیش من بشین یه کم تا یه چیزی بدم حوصلهت سر نره تا کلاس مامان تموم بشه!”
از داخل کیفم یک جامدادی مداد رنگی ریز و درشت بیرون آوردم و یک دفتر و دادم تا نقاشی بکشد. بهش گفتم :"برام یه چیزی بکش ببینم چی بلدی؟ “
نگاهم را از رویش برداشتم و مشغول حرف و کار خودم شدم تا خیالش راحت بشود. کمی که نقاشی کرد گفت:” خاله من میرم پیش مامان.”
وقتی رفت تماشا کردم دیدم دخترک کوچکی با لباسهای رنگی نقاشی کرده!
امروز که اخبار را روشن کردم و گفت بچههایی که از جنگ ترسیده بودند و به بیمارستان پناهنده شده بودند حالا زیر خرورار خروار خاک، تکه پاره افتادهاند؛ قلبم آتش گرفت.
کاش یکی بود تک تکشان را در آغوش میکشید و میگفت:” هیچی نشده. همیشه این طور اتفاقاتی پیش میاد. اصلا نگران نباش!”
غروبی یکهو یادم افتاد یک استیکر برای همچین روزهایی یک جایی قایم کرده بودم. چقدر خوب است بروم و پیدایش کنم ببینم چیچی بود؟!
بعد متوجه شدم بخشی از یک دعا یا زیارتنامه هست به نام مَفجَعه. گفتم کاش بگردم ببینم این دعا باقیش کجاست؟ شاید بشود این شب میلادی یک چیزی از توش دربیاوریم و به خورد این وبلاگ بدهیم؛ بلکه خوراک دار بشود و خالی نماند و ما هم اگر خدا بخواهد هدایت بشویم. اما غافل از اینکه این زیارت و دعا اصلا ماثوره نیست.
بله درست متوجه شدید.
تو تحقیقات “یک سری بزنم ببینم چی توش هست” بنده در نرم افزار جامع آثار شیخ عباس قمی آمده؛ جناب شیخ بینهایت از دست این روضهخوانها که راه به راه از سر بیسوادی برای خودشان دعا و زیارتنامه درست میکنند عصبانی و کفری بوده و یک چندتایی ناسزای آبدار حوالهی این نا بخردان کرده که با چه مجوزی برای خودتان دعا ساختید دادید دست خلق الله؟ بعد کتب روایی و دعایی اصیل مثل زاد المعاد رفته تو کتابخانههای عمومی و خاک میخوره؟!
علی ای حال( به معنی به هر جهت) باید عرض کنم زیارت مفجعه طبق بررسی متقن علمی جناب شیخ المحدثین حضرت حاج شیخ عباس قمی فاقد سندیت میباشد و لذا خواندن آن به عنوان دعایی که از جانب معصوم برای حضرت زینب سلام الله علیها آمده باشد موجب گناه است. ظاهرا این طور که شیخ فرموده کم دروغ و تهمت ناروا در این زیارتنامه به ائمه علیهم صلوات الله اجمعین وارد نشده.
توصیه میکنم برای خواندن ادعیه و زیارات به کتابی مثل مفاتیح الجنان اکتفا کنید که ادعیه آن همگی از حیث سند و روایت بررسی شده و دارای اتقان علمی نیز هست.
تولد عمه سادات رو تبریک میگم.
پرستاران عزیز روزتون مبارک.
این عکس غروب آفتاب است در یکی از روزهای اول مهر تو جاده.
جاده ها تمامی ندارند علی الخصوص این یکی که یک دنیا بار غصه دارد برای من.
این روزها که کاروان اسرا به سوی شام در حرکت اند در دل بچه ها هنگام غروب چه میگذرد؟ شاید از درد ناله میکنند. شاید یاد پدر امان از چشم هایشان ربوده. شاید ترس دارند که فردا صبح و منزل دیگر که میرسند قرار است چه اتفاقی بیافتد. شاید…
غروب های جاده دلگیرند. علی الخصوص اگر همراه کاروان اسرا، سرهای بریده باشد.
لا یوم کیومک یا اباعبد الله.
#عکاسی_خودم
یکی دو شبی که این قسمتهای سوریه در سریال پایتخت ۵ پخش میشود مردم کشورمان تازه دارند با مفهوم داعش آشنا میشوند. تازه دارند میفهمند داعش با ایرانی ها کار دارد نه کس دیگر. تازه دارند میفهمند تفکر داعش چقدر وحشتناک است.
مردان و زنان بی مغزی که هر کدام مثل یک بمب ساعتی عمل میکنند؛ به خیال رسیدن به سفره ی رسول الله صلوات الله علیه. انقدر به این ایمان دارند که موقع عملیات قاشق و چنگالشان را هم با خودشان میبرند.
موقع حمله از مواد مخدر استفاده میکنند که هرچیزی را که عبور کرد بکشند. دلشان به رحم نیاید و بگویند بچه ی نوجوان است یا زن باردار؟! فقط تیر اندازی میکند و میکشد. موقع آماده شدن برای انتهار استغفار میگوید و از خدا طلب بهشت برین میکند.
کدام فرقه ی اسلامی خون و شرف و ناموس باقی فرقه ها را حلال اعلام کرده؟ دین اسلام برای زن یهودیه هم شرف و احترام قائل است. اما داعش برایش هیچ چیزی ارزش نیست. چون تفکر پوچ و انگلیسیِ وهابی و سلفی گری پشت آن است. تفکری که سنی و شیعه، هر دو را نمیخواهد ببیند. تفکری صهیونیستی که خواهان از بین رفتن کیان اسلام است.
با همه ی اعتراضاتی که نسبت به سریال پایتخت وجود داشت جرات گفتن حرف هایی از جنس مدافعان حرم در دل یک سریال طنز خانوادگی واقعا ستودنی است. سریال طنزی که این شبها با دلهای شیعیان عشق بازی میکند.
این شبها خانواده های ایرانی با نقی معمولی و خانواده اش نمیخندند که غم دنیا را فراموش کنند. با مادران شهدای مدافع حرم گریه میکنند.
این شبها نقی معمولی با زن و دو تا دخترش شده اند روضه ی بی کسی عمه جان زینب سلام الله علیها. وقتی خبر رسید که آتش به خیمه ها حجوم آورده و زن و بچه از او یاری خواستند فرمان داد:” به سمت صحرا فرار کنید”
هما که داشت با دخترهایش فرار میکرد فقط داشتم به وحشتی فکر میکردم که دل دردانه های اباعبد الله علیه السلام را فرا گرفته بود. انقدر وحشت کرده بودند که خار بیابان هم جلودار گریزشان نبود!
ای کاش کمی قدر بدانیم. قدر این امنیت، این آرامش، این آسایش و راحتی. ای کاش یک جو معرفت داشته باشیم و دل خانواده های این شهدا را نرنجانیم. دل ام البنین ها را. دل زینب ها را. دل شکسته ی عباس ها را.
مدافعان حرم! از شما متشکریم. اگر نبودید داعش الان تو وسط شهرهای ما داشت این طنز گریه دار را واقعی نشانمان میداد.
•●❥?✧?❥●••
دلسوز ترین خواهر دنیا!
قهرمان روزهای سخت!
صبور ترین قافله سالار!
بهترین مدیر روزهای بحرانی!
شما را عقیله خوانده اند چون عقل را پشت سر گذاشتی!
زینِ اَب زینت بابا! خطبه خوان قرّاء!
میلادت مبارک
بیچاره اون که ندیده کربلاتو
بیچاره تر اون که دیده کربلاتو.
قبل از اینکه بروم کربلا درک درستی از زیارت اباعبد الله الحسین علیه السلام نداشتم. عاشق آقا بودم و هستم اما عظمت روح اباعبد الله الحسین علیه السلام را درک نمیکردم. یعنی الان هم هنوز به این درک نرسیده ام اما چشانم به دنیای بدون اباعبد الله باز شده و تازه فهمیدم چقدر تاحالا بدبخت بودم که نرفته بودم کربلا.
زیارت ائمه علیهم صلوات الله خیلی اهمیت دارد چرا که وقتی آدم در آن فضا قرار میگیرد جاذبه ی امامت او را به سمت خودش جذب میکند و هدایت میشود. حالا الان احساس میکنم یک چیز بزرگ در قلبم خالی است. حرم اباعبد الله الحسین علیه السلام و حرم بقیه ی عتبات مقدسه ی عراق. تا آدم در مسیر جاذبه شان قرار نگیرد درک نمیکند. تا آدم خودش آنجا نباشد متوجه نمیشود.
راستش را بگویم قشنگ فهمیدم چه کسی برایم این زیارت را امضا کرده بود. وقتی رسیدم به محضرش حسابی تحویلم گرفت.
شما خاندان کرم و کرامت هستید. لطف تان بینهایت است. این را هر کسی بهتان متوسل شده میفهمد.
یک درد و دل خواهرانه دارم که چند وقتی هست گوشه ی دلم نگهش داشته ام. یعنی نه میشود گفت و نه میشود که نگفت. چون دارد روز به روز بدتر میشود. نمیشود گفت چون این را دستمایه ی تمسخر دین خواهند کرد و نمیشود نگفت چون دارد انحراف ایجاد میشود.
مجالس ائمه اطهار علیه السلام از ابتدا قداست داشت. مهم بود چون انسان ساز است. حالا هم خیلی مهم است. وقتی در این شبها میبینی آن بد حجاب ها و آن لات ها و آن مشروب خور ها و آن …. خلاصه همه ی آنها که یک ارزن هنوز دلشان با حسین علیه السلام است پا میشوند و میآیند مجلس روضه یعنی روضه ی اباعبد الله هنوز برای همه مقدس است. البته این از هنرهای ابا عبد الله علیه السلام هست که همه رو به دنبال خودش میکشد، وگرنه جمع کردن مردم برای اقامه ی عزا کار هیچ بنی بشری نیست.
اینجا که حالا قداست دارد ایکاش همینطور مقدس باقی بماند. یعنی با کارهای عجیب و غریب مان مخدوشش نکنیم. مثلا مجلس عزا با عروسی فرق دارد. وقتی میرویم روضه ساده تر باشیم. لباس ساده، صورت ساده، رنگ ساده خلاصه ساده باشیم. همین سادگی دلهایمان را آماده میکند که به آقایمان برسیم. یعنی سادگی اشک بهمان میدهد. اشک که بیاد تو دل آقا جا باز میکنیم. جای گیر دل آقا که بشویم همینجا نگه مان میدارد.
یک امروز را که عاشوراست لا اقل اینطور باشیم. یعنی:
ساده لباس بپوشیم.
ساده کفش پا کنیم.
ساده سینه بزنیم.
ساده باشیم، بدون آرایش.
ساده باشیم، با کمی موهای تو تر.
ساده باشیم با کمی نگاه کمتر به دور و بر.
ساده باشیم. فقط همین.
. بسم رب الحسین
چله.نوکری
هر روز با خواندن یک زیارت عاشورا به استقبال محرم میرویم
اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ (السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا خِيَرَةَ اللَّهِ وَ ابْنَ خِيَرَتِهِ) السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَ ابْنَ سَيِّدِ الْوَصِيِّينَ السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ فَاطِمَةَ سَيِّدَةِ نِسَاءِ الْعَالَمِينَ السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا ثَارَ اللَّهِ وَ ابْنَ ثَارِهِ وَ الْوِتْرَ الْمَوْتُورَ السَّلاَمُ عَلَيْكَ وَ عَلَى الْأَرْوَاحِ الَّتِي حَلَّتْ بِفِنَائِكَ عَلَيْكُمْ مِنِّي جَمِيعاً سَلاَمُ اللَّهِ أَبَداً مَا بَقِيتُ وَ بَقِيَ اللَّيْلُ وَ النَّهَارُ يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ لَقَدْ عَظُمَتِ الرَّزِيَّةُ وَ جَلَّتْ وَ عَظُمَتِ الْمُصِيبَةُ بِكَ (بِكُمْ) عَلَيْنَا وَ عَلَى جَمِيعِ أَهْلِ الْإِسْلاَمِ وَ جَلَّتْ وَ عَظُمَتْ مُصِيبَتُكَ فِي السَّمَاوَاتِ عَلَى جَمِيعِ أَهْلِ السَّمَاوَاتِ فَلَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً أَسَّسَتْ أَسَاسَ الظُّلْمِ وَ الْجَوْرِ عَلَيْكُمْ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً دَفَعَتْكُمْ عَنْ مَقَامِكُمْ وَ أَزَالَتْكُمْ عَنْ مَرَاتِبِكُمُ الَّتِي رَتَّبَكُمُ اللَّهُ فِيهَا وَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً قَتَلَتْكُمْ وَ لَعَنَ اللَّهُ الْمُمَهِّدِينَ لَهُمْ بِالتَّمْكِينِ مِنْ قِتَالِكُمْ بَرِئْتُ إِلَى اللَّهِ وَ إِلَيْكُمْ مِنْهُمْ وَ (مِنْ) أَشْيَاعِهِمْ وَ أَتْبَاعِهِمْ وَ أَوْلِيَائِهِمْ يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ إِنِّي سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمَكُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَكُمْ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ وَ لَعَنَ اللَّهُ آلَ زِيَادٍ وَ آلَ مَرْوَانَ وَ لَعَنَ اللَّهُ بَنِي أُمَيَّةَ قَاطِبَةً وَ لَعَنَ اللَّهُ ابْنَ مَرْجَانَةَ وَ لَعَنَ اللَّهُ عُمَرَ بْنَ سَعْدٍ وَ لَعَنَ اللَّهُ شِمْراً (شَمِراً) وَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً أَسْرَجَتْ وَ أَلْجَمَتْ وَ تَنَقَّبَتْ لِقِتَالِكَ بِأَبِي أَنْتَ وَ أُمِّي لَقَدْ عَظُمَ مُصَابِي بِكَ فَأَسْأَلُ اللَّهَ الَّذِي أَكْرَمَ مَقَامَكَ وَ أَكْرَمَنِي (بِكَ) أَنْ يَرْزُقَنِي طَلَبَ ثَارِكَ مَعَ إِمَامٍ مَنْصُورٍ مِنْ أَهْلِ بَيْتِ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ اللَّهُمَّ اجْعَلْنِي عِنْدَكَ وَجِيهاً بِالْحُسَيْنِ عليه السلام فِي الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ إِنِّي أَتَقَرَّبُ إِلَى اللَّهِ وَ إِلَى رَسُولِهِ وَ إِلَى أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَ إِلَى فَاطِمَةَ وَ إِلَى الْحَسَنِ وَ إِلَيْكَ بِمُوَالاَتِكَ وَ بِالْبَرَاءَةِ مِمَّنْ أَسَّسَ أَسَاسَ ذَلِكَ وَ بَنَى عَلَيْهِ بُنْيَانَهُ وَ جَرَى فِي ظُلْمِهِ وَ جَوْرِهِ عَلَيْكُمْ وَ عَلَى أَشْيَاعِكُمْ بَرِئْتُ إِلَى اللَّهِ وَ إِلَيْكُمْ مِنْهُمْ وَ أَتَقَرَّبُ إِلَى اللَّهِ ثُمَّ إِلَيْكُمْ بِمُوَالاَتِكُمْ وَ مُوَالاَةِ وَلِيِّكُمْ وَ بِالْبَرَاءَةِ مِنْ أَعْدَائِكُمْ وَ النَّاصِبِينَ لَكُمُ الْحَرْبَ وَ بِالْبَرَاءَةِ مِنْ أَشْيَاعِهِمْ وَ أَتْبَاعِهِمْ إِنِّي سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمَكُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَكُمْ وَ وَلِيٌّ لِمَنْ وَالاَكُمْ وَ عَدُوٌّ لِمَنْ عَادَاكُمْ فَأَسْأَلُ اللَّهَ الَّذِي أَكْرَمَنِي بِمَعْرِفَتِكُمْ وَ مَعْرِفَةِ أَوْلِيَائِكُمْ وَ رَزَقَنِي الْبَرَاءَةَ مِنْ أَعْدَائِكُمْ أَنْ يَجْعَلَنِي مَعَكُمْ فِي الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ وَ أَنْ يُثَبِّتَ لِي عِنْدَكُمْ قَدَمَ صِدْقٍ فِي الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ وَ أَسْأَلُهُ أَنْ يُبَلِّغَنِي الْمَقَامَ الْمَحْمُودَ لَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ وَ أَنْ يَرْزُقَنِي طَلَبَ ثَارِي (ثَارَكُمْ) مَعَ إِمَامٍ هُدًى (مَهْدِيٍّ) ظَاهِرٍ نَاطِقٍ بِالْحَقِّ مِنْكُمْ وَ أَسْأَلُ اللَّهَ بِحَقِّكُمْ بِالشَّأْنِ الَّذِي لَكُمْ عِنْدَهُ أَنْ يُعْطِيَنِي بِمُصَابِي بِكُمْ أَفْضَلَ مَا يُعْطِي مُصَاباً بِمُصِيبَتِهِ مُصِيبَةً مَا أَعْظَمَهَا وَ أَعْظَمَ رَزِيَّتَهَا فِي الْإِسْلاَمِ وَ فِي جَمِيعِ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ (الْأَرَضِينَ) اللَّهُمَّ اجْعَلْنِي فِي مَقَامِي هَذَا مِمَّنْ تَنَالُهُ مِنْكَ صَلَوَاتٌ وَ رَحْمَةٌ وَ مَغْفِرَةٌ اللَّهُمَّ اجْعَلْ مَحْيَايَ مَحْيَا مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ مَمَاتِي مَمَاتَ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ اللَّهُمَّ إِنَّ هَذَا يَوْمٌ تَبَرَّكَتْ بِهِ (فِيهِ) بَنُو أُمَيَّةَ وَ ابْنُ آكِلَةِ الْأَكْبَادِ اللَّعِينُ ابْنُ اللَّعِينِ عَلَى (لِسَانِكَ) وَ لِسَانِ نَبِيِّكَ (صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ) فِي كُلِّ مَوْطِنٍ وَ مَوْقِفٍ وَقَفَ فِيهِ نَبِيُّكَ (صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ) اللَّهُمَّ الْعَنْ أَبَا سُفْيَانَ وَ مُعَاوِيَةَ وَ يَزِيدَ بْنَ مُعَاوِيَةَ
عَلَيْهِمْ مِنْكَ اللَّعْنَةُ أَبَدَ الْآبِدِينَ وَ هَذَا يَوْمٌ فَرِحَتْ بِهِ آلُ زِيَادٍ وَ آلُ مَرْوَانَ بِقَتْلِهِمُ الْحُسَيْنَ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِ (عَلَيْهِ السَّلاَمُ) اللَّهُمَّ فَضَاعِفْ عَلَيْهِمُ اللَّعْنَ مِنْكَ وَ الْعَذَابَ (الْأَلِيمَ) اللَّهُمَّ إِنِّي أَتَقَرَّبُ إِلَيْكَ فِي هَذَا الْيَوْمِ وَ فِي مَوْقِفِي هَذَا وَ أَيَّامِ حَيَاتِي بِالْبَرَاءَةِ مِنْهُمْ وَ اللَّعْنَةِ عَلَيْهِمْ وَ بِالْمُوَالاَةِ لِنَبِيِّكَ وَ آلِ نَبِيِّكَ (عَلَيْهِ وَ) عَلَيْهِمُ السَّلاَمُ سپس صد مرتبه میگويى: اللَّهُمَّ الْعَنْ أَوَّلَ ظَالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ آخِرَ تَابِعٍ لَهُ عَلَى ذَلِكَ اللَّهُمَّ الْعَنِ الْعِصَابَةَ الَّتِي (الَّذِينَ) جَاهَدَتِ الْحُسَيْنَ وَ شَايَعَتْ وَ بَايَعَتْ وَ تَابَعَتْ (تَايَعَتْ) عَلَى قَتْلِهِ اللَّهُمَّ الْعَنْهُمْ جَمِيعاً بعد صد مرتبه میگويى: السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ وَ عَلَى الْأَرْوَاحِ الَّتِي حَلَّتْ بِفِنَائِكَ عَلَيْكَ مِنِّي سَلاَمُ اللَّهِ أَبَداً مَا بَقِيتُ وَ بَقِيَ اللَّيْلُ وَ النَّهَارُ وَ لاَ جَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنِّي لِزِيَارَتِكُمْ (لِزِيَارَتِكَ) السَّلاَمُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلَى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ (وَ عَلَى أَوْلاَدِ الْحُسَيْنِ ) وَ عَلَى أَصْحَابِ الْحُسَيْنِ آنگاه مي گوئي: اللَّهُمَّ خُصَّ أَنْتَ أَوَّلَ ظَالِمٍ بِاللَّعْنِ مِنِّي وَ ابْدَأْ بِهِ أَوَّلاً ثُمَّ (الْعَنِ) الثَّانِيَ وَ الثَّالِثَ وَ الرَّابِعَ اللَّهُمَّ الْعَنْ يَزِيدَ خَامِساً وَ الْعَنْ عُبَيْدَ اللَّهِ بْنَ زِيَادٍ وَ ابْنَ مَرْجَانَةَ وَ عُمَرَ بْنَ سَعْدٍ وَ شِمْراً وَ آلَ أَبِي سُفْيَانَ وَ آلَ زِيَادٍ وَ آلَ مَرْوَانَ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ سپس به سجده مي روي و مي گوئي: اللَّهُمَّ لَكَ الْحَمْدُ حَمْدَ الشَّاكِرِينَ لَكَ عَلَى مُصَابِهِمْ الْحَمْدُ لِلَّهِ عَلَى عَظِيمِ رَزِيَّتِي اللَّهُمَّ ارْزُقْنِي شَفَاعَةَ الْحُسَيْنِ يَوْمَ الْوُرُودِ وَ ثَبِّتْ لِي قَدَمَ صِدْقٍ عِنْدَكَ مَعَ الْحُسَيْنِ وَ أَصْحَابِ الْحُسَيْنِ الَّذِينَ بَذَلُوا مُهَجَهُمْ دُونَ الْحُسَيْنِ عليه السلام
نشر.دهید.تا.شما.هم.ثواب.کنید
??کانال مداحی یاس کبود??
?http://sapp.ir/yasekabood?
As the enemies had the body of Imam Hussain (as) surrounded, each took their turn stabbing his pure defenseless body, laid out on the ground; thus, while viciousness, revengefulness, and feral behavior swept through the battle field, in the camps of Imam Hussain (as) the spirit of remembrance in God, the human quality of tenderness, and intense emotions prevailed.
All women and children—no one but women and children were left in the camps, with the exception of the only surviving male Ali Ibn Hussain (as) who was ill—were worried about Hussain Ibn Ali (as) and what would transpire next.
They came out of their tents, and proceeded to the area where they believed Hussain Ibn Ali’s (as) body was seized; it has been narrated that the women departed from the camp. You have probably seen or heard how Arab women weep and mourn: it is still common among Arab women to mourn painfully upon the death of their loved ones; they beat their own faces, and pull at their hair; they mourn in such an intense manner. Well, these women had lost a loved one, a man like Hussain Ibn Ali (as).
Hazrat Zeinab was heading the women towards the sight of his martyrdom. When she arrived, she spotted the body of her beloved brother on the blistering grounds of Karbala. Instead of revealing some sort of reaction, or grievance, she went to the corpse of her beloved Hussain (as), and called on her grandfather (pbuh). She said, “O’ the Messenger of God, peace be upon you! Take a look at your Hussain who is covered in blood, with his body hacked up.” O’ my dear grandfather! O’ Great Prophet, look towards the hot desert of Karbala. This is your Hussain who is now covered in blood and dust.
Then, as it has been narrated, Zeinab (as) reached her hands beneath the body of Hussain Ibn Ali (as) and called out, “O’ God! Please accept this sacrifice from the progeny of Muhammad (saw)!”
Ayatollah Khamenei, 9/27/1985
بهشت زهرا سلام الله علیها ی تهران واقعا یک شهر است.
سلام.
امروز برای عرض تسلیت خدمت یکی از اقوام نزدیک رفته بودیم بهشت زهرا(س).
اول از همه اینکه چقدر راه رفتیم تا از دری وارد بشیم که به اون قطعه نزدیک باشه . بعد که واردش شدیم ترافیکی بود که نگو و نپرس.
واقعیت اینه که اکثر مردم تهران آخر و عاقبتشون اونجاست. ای کاش برای این همه شهروند که اونجا مدفون هستند یه پلیس راهنمایی و رانندگی بزارن که حد اقل گره های ترافیکی رو باز کنه. اقلا مهمونهای این عزیزان ساعت ها تو ترافیک اسیر نشن.?
وقتی از ماشین پیاده شدیم و رفتیم داخل قطعه ی ۳۰۵ صدای روضه و زیارت عاشورا میومد.
یه لحظه چشمم به قبر های زیر پام افتاد. با صدای مداح که میگفت السلام علیک یا ابا عبد الله ،دلم ریخت.
اشکهام جاری شد?. زیر لب گفتم: خدایا عاقبت منم اینجاست. خدایا لحظه ی مرگم آقا مو برسون.
السلام علیک یا ابا عبد الله
باید برای داشتن آقای مهربانی مثل ابا عبد الله الحسین علیه السلام خدا را شکر کنم.
#محرم95
روضه حضرت عباس (ع)
ساقی میخانه وفایی ——– حیدر احمد کربلایی
قلبِ تو گردیده خسته ——– تیر کین چشم تو بسته
از غم تو ناله دارد ——— مادری پهلو شکسته
یا ابالفضل یا ابالفضل
****
در علقمه نور هل اتایی ——- ناله زد وَنقَطَعَ رَجایی
آن به عالم نور دیده ——– سبط بانویِ شهیده
شد امیدش نا امید و ——— از غمِ تو قد خمیده
یا ابالفضل یا ابالفضل
****
ناله های بچه ها بلند است ——- العطش از خیمه ها بلند است
غصه کم خور ای دلاور ——– خوش بخواب ای پور حیدر
من خودم آبی مهیا ——— می نمایم بهر اصغر
یا ابالفضل یا ابالفضل
#تصویر_تولیدی
⁉️ آیا حسین را منتظرانش ڪشتند؟
◀️از جمله پیام هایے ڪہ معمولاً در دهہ ے اول محرم میہمان تلفن هاے همراه مے شود، این سخن ظاهراً حڪیمانہ است:
“منتظران مہدے بہ هوش ڪہ حسین را منتظرانش ڪشتند"❗️
◀️ آیا امام حسین علیہ السلام را شیعیان بہ شہادت رساندهاند⁉️
???? پاسخ:
???? آنان ڪہ ڪمر همت بہ قتل مولا بستند، منتظرش نبودند. بلڪہ دشمنان قسم خورده ے امام حسین علیہ السلام و پدر بزرگوارشان امیرالمؤمنین علیہ السلام بودند.
✅ بهترین شاهد بر شیعہ نبودن آن ها، سخنان امام حسین علیہ السلام در ظہر عاشورا مے باشد؛ وقتے از آن ها مے پرسد ڪہ:
????"براے چہ مے خواهید من را بڪشید؟ آیا من حرام خدا را حلال ڪرده ام و مرتڪب گناهے شده ام؟”
آن ها در پاسخ مولا گفتند:????
“ما از روے بغض و ڪینہ اے ڪہ با پدرت علے بن ابے طالب داریم با تو بہ جنگ و نبرد برخاستہ ایم".
???? ینابیع المودة، ص 346
☝️ حالا مے پرسیم ڪہ ڪدام شیعہ از امیرالمؤمنین علیہ السلام نفرت دارد⁉️
آرے، آن ها منتظر سیدالشهداء نبودند؛ بلڪہ مردمانے بودند ڪہ امامشان شمر و یزید و معاویہ بود.
???? افرادے ڪہ دانستہ و ندانستہ بر این طبل مے ڪوبند و این ادعاے وهابیت را با نیت خیرخواهانہ براے دیگران مے فرستند، نہ انتظار را شناخته اند و نہ دشمنان امام حسین علیہ السلام را.
افسوس! بہ این نادانے ڪہ نشستہ اند تا یڪے حرفے پرطمطراق بگوید؛ سپس بدون توجہ بہ محتواے پیام، آن را براے این و آن بفرستند❗️
به نام خدا
السلام علیک یا ام المصائب یا زینب کبری (سلام الله علیها)
قیام عاشورا درس های فراوانی برای نسل امروز به ارمغان آورده است.آنچه که از این واقعه به ما رسیده است بیانگر عمق تفکر شیعه را نمایان میکند.این روش از زندگی انسان را به تعالی میرساند واورا در همه مراحل یاری میکند.درس های عاشورا عبارتند از:
1)ظلم ستیزی :قبول ظلم از طرف مظلوم باعث میشود ظالم جری تر شده وظلم خود را زیاد کند.در جهان امروز هر کشوری که آزاده است وظلم را نمی پذیرد مورد ستایش دیگر ملت ها است.کشور ایران به خاطر اینکه با ظلم آمریکا واسرائیل مبارزه کرد واز دیگر کشور ها نیز در برابر آنها حمایت میکند مورد توجه مظلومان جهان است.
2)مبارزه با فساد:امروزه فساد مالی، سیاست جهان را تحت الشعاع قرار داده است تا جایی که مردم کشور آمریکا نیز برای مبارزه با فساد سیاست مداران خود دست به انقلاب زده اند.اگرچه با وجودقدرت رسانه ای غرب صدای ایشان به جایی نمی رسد اما این باعث ناامیدی آنان نمیشود.
فساد اخلاقی نیز امروزه در میان سیاست مداران جهان امری عادی تلقی میشود.در بین همه ادیان فساد اخلاقی مورد نکوهش قرار میگیرد ورسوایی اخلاقی افراد مطرح در بین هر جامعه ای زشت تلقی میشود. اگر در میان ملت ها افرادی پاک وجود داشته باشند و مدام در برابر فساد افراد جامعه چه مالی وچه اخلاقی بایستند عموم مردم از این ایستادگی بهره مند خواهند شد.جامعه بدون فساد به رشد مادی ومعنوی فراوانی دست پیدا میکند.
3)برد باری در برابر مشکلات: قطعاً مبارزه باظالم باعث ایجاد مشکلاتی در جوامع خواهد شد.نبود آب در خیام اباعبدالله(علیه السلام)بدون شک مشکلات فراوانی را برای کاروان آن حضرت ایجاد کرده بود.همین طور به اسارت کشیده شدن باقی مانده کاروان وهمراهی با سرهای شهدا بسیار سخت ودرد ناک بوده است. اما با این حال مشاهده میشود حضرت زینب (سلام الله علیها) وامام سجاد(علیه السلام)با وجود این مشکلات، پیام قیام حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام ) را به گوش همگان رساندند.
امروز نیز در این جهان، استکبار جهانی به سر کردگی آمریکا واسرائیل به وسیله تحریم های جان فرسا سعی دارند تا سخن خود را به دیگر کشور ها تحمیل کنند.در این زمان ملت ها تنها با صبر واستقامت میتوانند پیروز میدان تحریم باشند وسلطه این ظالمان را نپذیرند.
از منظر ديگر واقعه عاشورا عدم قبول ظلم تحت هيچ شرايطي را به ما مي آموزد.وقتي حضرت اباعبد الله الحسين(عليه السلام)فرمود هيهات منا الذله يعني به هيچ وجه ولايت شخصي شراب خوارو بي دين، كه اخلاق را زير پا ميگذارد و ظلم وستم كارساده اي براي اوست را نمي پذيرد.او با اين سخن اعلام ميدارد كه زير بار زور وستم وتذوير حاكم نامشروع نمي رود و هيچ گاه اين ننگ را نميپذيرد.
اين رويه حضرت حسين (عليه السلام) در سخني از رهبر فقيد انقلاب هندوستان گاندي نمود امروزي پيدا ميكند آنجا كه او ميگويد اگر امام حسين (عليه السلام) را سرمشق خود قرار دهيم از زير سلطه بيرون خواهيم رفت ودر تمام مشكلات كشورمان پيروز خواهيم شد.
تمامی رهبران سیاسی جهان امروزنیز میتوانند از امام حسین (علیه السلام) برای سعادت مردم کشور خود الگو بگیرند.ایشان نباید سلطه ی عده قلیلی ازکشور های جهان را که به دنبال گسترش مستعمرات خود هستند بپذیرند.اگرسیاستمداران دیگر کشور ها زیر بار زور و استعمار این استعمار گران نروند وذلت سلطه آنان را نپذیرند باعث میشود این گونه کشور ها به انزوا کشیده شوند و دست از ستم خود به دیگر ملت ها بردارند.